czwartek, 11 sierpnia 2016

Li - raskauskuvaus, pregnancy photoshoot + How to take better photos? My tips.



Witajcie! :)

Dzisiaj rezultaty mojej pierwszej sesji brzuszkowej, z której jestem bardzo zadowolona (a wierzcie mi, że zadowolenie tego stopnia nie zdarza mi się zbyt często^^)

Plener w który się wybraliśmy był przeuroczy i dał mi możliwość kilkukrotnej zmiany tła bez potrzeby dalekiego przemieszczania się - taką funkcjonalność lubię! :)

Wybór pory dnia do fotografowania jest kwestią nadzwyczaj istotną. Ja się cały czas tego uczę i danego dnia zdjęcia zostały poczynione w godzinach wieczornych, gdzie słońce schowało się za softboxem utworzonym z chmur, las otulał delikatny cień i miejscami miałam piękne światło, co  sprawiło, że zdjęcia mają swoisty klimat i obróbka była o wiele łatwiejsza.
Postanowiłam zdusić w sobie kolorowego zgredka udziwnienia i zdecydowałam się na jak największą naturalność kolorów. Jestem w nich zakochana, a to jak zdjęcia wyglądają po wywołaniu - bajka :) 

Dobrze jest też eksperymentować z rekwizytami. U mnie poszły ruch bańki (dając mi ulubione zdjęcie ever), powycinane przeze mnie i udekorowane serce z napisem, girlanda, wianek i inne drobne dodatki. 
Do wystylizowania mojej pięknej modelki posłużyło mi kilka zestawów w stonowanych kolorach - takie się zawsze najlepiej sprawdzają. Jeżeli coś wygląda dobrze samo w sobie - będzie dobrze wyglądać na zdjęciach. Zasada im prościej tym lepiej do zastosowania! :) Oczywiście zasady są po to, żeby je łamać, jednak sama przekonałam się, że stosowanie się do tej rady przynosi pozytywne rezultaty w naturalnej fotografii.

Fotografowałam Canonem 5D mark iii w zestawie z tanim, wysłużonym już Canonem 50mm 1.8 (potrzebuję nowej portretówki, ale to może niedługo) oraz mojej ukochanej Sigmy 35mm 1.4 ART.
Muszę przyznać, że plastik Canona zaskakująco dobrze sobie poradził i jak do tej sesji i mojej wizji nawet nie przeszkadzało mi jego lekkie mydlenie. Rzekłabym nawet, że było to na duży plus. Zdjęcia w jasnej narzutce są wszystkie wykonane właśnie tym tanim obiektywem (starą wersją jeszcze). Tak więc nawet tanim szkłem z pewnymi defektami da się osiągnąć dobre rezultaty. 
Używałam tylko naturalnego światła. Blendę zastosowałam przy ostatnich kilku zdjęciach pod słońce, gdzie ustawiłam ekspozycję względem tła, a modeli doświetliłam.

Mam nadzieję, że może trochę kogoś tym postem zainspiruję i że zdjęcia się spodobają.
Dajcie znać Ci, którzy to czytacie czy mam się może od czasu do czasu bardziej rozpisać na temat danej sesji?
Miłego oglądania! :)


Hello! :)
Today I'm sharing with you the results of my first pregnancy photoshoot, of which I am very happy (and believe me, that the degree of satisfaction that does not happen very often ^^)
The place I've chosen was lovely and gave me the opportunity to change the background several times without the need of moving to another, distant places - such functionality is what I like! :)

The choice of the time of day for shooting is an extremely important matter. I practice and study the light all the time and that day the photos were taken in the evening, when the sun hid behind the softbox formed from clouds, trees created beautiful soft shadow and at some places there was beautiful light, which gave to the pictures nice climate and also post processing was much easier .
I decided on natural colors in post. I'm in love with them, and how the photos look after I developed them -just on point for me :)
It is also nice to experiment with props. With me, I had the bubbles (providing me with my favorite picture ever),heart props, garland, head band and other small accessories.
To style my beautiful model I went for a few sets in muted colors - always best looking. If something looks good itself - it will look good in pictures as well. The principle is: the simpler the better- apply taht! :) Of course, rules are made to be broken, but I'm convinced that the use of this advice brings positive results in natural photography.

I photographed with my Canon 5D Mark iii bundled with cheap, already battered Canon 50mm 1.8 (need new portrait lens, but maybe soon I'll get one) and my beloved Sigma 35mm 1.4 ART.
I have to admit that the plastic Canon surprisingly did great job and matched the expectations on this session and my vision. Even the soapy look didn't bother me then. In fact, I was even pleased with the outcome. Photos where the model is wearing the light vest  are all taken with it. This affordable lens (old version) did its job. Thus, even with low-cost glass with some defects you can still achieve good results. It's all up to your imagination and how you want the photos to look like.
I used only natural light. I used the reflector in the last few pictures against the sun, where I exposed to the background and lit the models with reflector.

I hope that someone can get a little inspiration from this post and start to experiment more.
Let me know (you, who read this) if you want me to post from time to time some text like this about the shoot itself?
Hope you like the photos :) xoxo






























11 komentarzy :

  1. Bardzo przyjemna pamiątka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale zdjęcia! Och, jak ja żałuję, że do Finlandii tak daleko. Tez bym chciała takie zdjęcia ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! :) No niestety troszkę km jest :)

      Usuń
  3. CUDOWNE KADRY!!! Tak, prosimy o więcej takich opisów :) a może coś na temat obróbki ? :) konkurencji i tak Ci nie zrobimy skoro mieszkasz w tak dalekim miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! :) Hehe na temat obróbki nic nie obiecuję, bo do tego musiałabym się porządnie przygotować, plus to temat rzeka i nie wiedziałabym nawet od której strony ugryźć:) Ale fakt, na polskich stronach brak fajnych, konkretnych wpisów. Sama do tej pory nic nie znalazłam, dlatego eksperymentuję na własną rękę ;)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  4. Super sesja, jak zreszta wiele innych. Rowniez fotografuje tyle, ze w Jyväskylä :-). Pozdrowienia :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam! Na fotograficznej grupie wsparcia podałaś że użyłaś jakiejś wtyczki, chyba z NIK Collection, mogłabym się dowiedzieć która to konkretnie? twoje zdjęcia są przecudne i może kiedyś uda mi się uzyskać podobny klimat jak u Ciebie:)pozdrawiam i podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) A to chyba gotowy schemat 'łagodne światło' i glamour glow. Wszystko sobie podostosowywałam :) Bardzo dziękuję, miło mi bardzo że się moje zdjęcia podobają, na pewno zrobisz jeszcze lepsze! :) Powodzenia :)

      Usuń